Městský úřad Týnec nad Sázavou je jednou z prvních radnic, která zavedla časové razítko na elektronických dokumentech. Opatřování dokumentů v digitální podobě kvalifikovaným časovým razítkem je důležité pro prokazování jejich pravosti po celou dobu existence dokumentu.
Podobně jako elektronický podpis, i časové razítko je kontrolním otiskem dokumentu. Podstatný rozdíl je však v tom, že z časového razítka se určí, kdy byl dokument podepsán a z elektronické podpisu kdo dokument podepsal. Připojením časového razítka vzniká nezpochybnitelný důkaz, že dokument existoval v určitém časovém okamžiku a jak v té chvíli vypadal.
"Čas je podstatný proto, že každý podpisový certifikát dříve či později ztratí platnost. Pokud majitel dokumentu není schopen dokázat, že dokument vznikl v době, kdy byl certifikát platný, je jeho použitelnost problematická. Právě proto jsme se rozhodli, ikdyž to není povinné, do elektronických dokumentů přidávat i časové razítko," řekl Mgr. Martin Kadrnožka, starosta města.
Časové razítko je tak dalším krokem týnecké radnice, jak zjednodušit občanům komunikaci s úřadem.
Úřední hodiny
pondělí, středa
8:00 - 11:00 a 11:30 - 17:00