V současnosti největší probíhající stavba na území města už dostává obrysy budoucího terminálu. Rýsují se nástupiště, budova terminálu bude v dohledné době pod střechou. Přesto má stavba oproti harmonogramu prací mírný skluz, který je zapříčiněn ukončením smluvního vztahu generálního dodavatele firmy PSG se subdodavatelem zemních prací společností DIOSTAV. V tuto chvíli probíhá revize a kontrola stavby. Práce se znovu rozeběhnou ihned poté a podle generálního dodavatele konečný termín toto zdržení neohrozí a není nutné ho měnit. A to ani přesto, že stavbu zpočátku zkomplikovalo vedení plynovodu uložené jinak, než ukládají normy, a než tvrdil jeho správce. Starosta Martin Kadrnožka upřesňuje: „Dle vyjádření správce sítě byl plynovod uložen v normové hloubce. Po odkrytí se ukázalo, že pravděpodobně v historii došlo k nějaké úpravě terénu nad plynovodem. Z toho důvodu nebylo dostatečné krytí podle norem a musela se změnit nosná vrstva celého nádraží. To znamenalo celou plochu vytěžit a následně místo předpokládané úpravy povrchu vápněním použít materiál makadam, který se dá zhutnit v té skladbě, jak to vyžaduje zátěž autobusového nádraží.“
Tyto úpravy si vyžádaly dodatek ke smlouvě o dílo a celkové náklady se tak zvýšily o 3 miliony korun právě z důvodu nesrovnalostí v uložení plynovodu, které se nedaly předem předpokládat. V nejbližší době se bude pravděpodobně uzavírat další dodatek, který vyčísluje další vícepráce. Jde o kamerový systém, a také úpravy na uložení kanalizace, která se křížila se špatně uloženým plynovodem. Návrh dodatku bude předložen k posouzení radě města, včetně vyčíslených nákladů, na jejichž kalkulaci se v současnosti intenzivně pracuje. Přiloženo bude i zdůvodnění a stanoviska autorského a technického dozoru.
Nejpozději na jaře příštího roku by nový terminál měl být plně v provozu.
Úřední hodiny
pondělí, středa
8:00 - 11:00 a 11:30 - 17:00