Hlavním cílem projektu je zmapovat současný stav železniční tratě, včetně přilehlých objektů, nejen historických, jako jsou stanice, nádražní mosty a tunely. Výsledkem by měl být návrh nového využití vybraných objektů a jejich rekonstrukce.
V Týnci nad Sázavou padla první zmínka o tomto projektu již v roce 2009, když tehdejší starosta Zdeněk Březina tuto vizi představil. Už tehdy bylo jasné, že to bude „běh na dlouhou trať“. Od roku 2009 se průběžně jednalo s architekty, Českými drahami, Správou železniční a dopravní cesty i Středočeským krajem.
Momentálně je zpracován projekt pro územní řízení, ke kterému bylo vydáno územní rozhodnutí. V další etapě bude zpracován projekt ke stavebnímu povolení. Co bude dál? „Ještě nás čeká složité vyjednávání o financování s Českými drahami, Správou železniční a dopravní cesty a Středočeským krajem. Právě zajištění financování tohoto projektu bychom rádi řešili spolu s výše uvedenými orgány“, uvedl Mgr. Martin Kadrnožka, starosta města.
Výsledkem bude propojení a rekonstrukce autobusového a vlakového nádraží. Součástí propojení bude také pěší zóna pro turisty, kteří momentálně při výstupu z vlaku míří do centra po kolejích. Jedná se i o novém uspořádání nádraží. Mohlo by zde vzniknout společné odbavovací stanoviště pro obě nádraží, upravené vlakové nástupiště, infocentrum i veřejné WC. To vše se zachováním historické hodnoty stávající budovy nádraží.
Tento projekt je pro město velmi důležitý. Chceme, aby se tu místní občané i turisté, kteří sem přijedou, cítili dobře.
Další pokračování projektu je závislé na získání finančních prostředků. Doufáme, že se podaří získat dotaci a realizace tak bude možná.
Úřední hodiny
pondělí, středa
8:00 - 11:00 a 11:30 - 17:00